Minyak Ada Belen

#‎KisahDiJalanan‬

Otw balik tadi singgah stesen minyak jap, teman member isi minyak. Motor aku tak perlu isi lagi sebab tangki belum kering. Member aku pi kaunter, aku jaga motor dia. Sambil jaga motor member aku ni, nampak satu situasi dimana seorang brader ni isi minyak ke dalam tangki kereta dia, tapi tangki dah penuh, minyak masih ada balance. Dia panggil sorang brader yang baru berhenti nak isi minyak, suruh habiskan baki minyak dia. Tengah dia isi, dia pandang aku, dia panggil aku pula. Ingatkan nak minta tolong pegang moto dia memandangkan dia tak tongkat motor dia. Rupanya dia 'passing' baki minyak tu kat aku pulak.

"Ada belen lagi ni dik. Amek la. Alhamdulillah dik, rezeki kita hari ni. Abang tu tadi isi (RM) seratus."

Masih ada yang baik hati dekat negara kita ni. Malangnya kita angkat yang tamak haloba jadi pemerintah. Ehh sorry, aku mempolitikkan petrol pula. Kahkahkahkahkah.

No comments:

Post a Comment