tahniah bro

bro, tahniah.

akhirnya kau melangkah keluar dari bilik kau
dengan kekuatan yang ada, kau tekad bro.
aku kagum dengan kau.

tatkala kau tersadung ke bumi,
tidak bermaya untuk bangkit,
kau cuba sedaya upaya untuk teruskan perjalanan kau.
falsafah kau,
"kalau tak mampu berlari, berjalan. Tak mampu berjalan, merangkak. Tak mampu merangkak, mengesot" kau sendiri amalkan. bukan sekadar omongan yang kau selalu cakap pada orang.

ujian ni buat kau sedar bro,
yang masalah manusia lain lalui itu benar.
dan akhirnya kau sendiri lalui.
segala nasihat yang kau pernah bagi kat orang, kau amal sendiri.

kau kuat doh,
aku saksikan kekuatan kau pada saat aku menulis surat ringkas ni untuk kau.
mungkin suatu hari nanti kau akan buka blog ni dan baca balik tulisan-tulisan kau.
pada saat itu, aku rasa kau dah capai tahap kebahagiaan yang selama ni kau cari.

yang kau sentiasa mimpi dari kecil
yang kau cari waktu kau remaja
hatta
kau terus misi pencarian kau tu pada usia kau hampir dewasa
dan akhirnya kau temui.

syabas.

aku dah buat sedaya upaya untuk diri kau pada masa hadapan.
seterusnya, aku serah pada engkau.
aku dah selamatkan kau bro.
kau selamat.

dan lagi satu bro,
ada orang yang sayang kau bro.
ada.

mungkin, sedang temani kau baca surat ni balik sekarang.
di sebelah kau.

apa pun,
teruskan gantung mimpi kau setinggi yang boleh.

percayalah,
ikhlas dari aku,
diri kau yang dulu.

<3

No comments:

Post a Comment