Supermadey !

Pandangan politik aku matang bukan bermula pada era pemerintahan Tun M. Oleh itu, tidak ada rasa benci diri aku terhadap beliau, dan tak rasa seperti hipokrit pun untuk menyokong beliau pada hari ini. Aku agak berterima kasih akan hakikat itu kerana hari ini Tun M berusaha untuk memulihkan keadaan walaupun dia difitnah menangguk dalam air keruh. Saki baki riwayat Tun M hari ini aku nampak dia cuba menabur bakti yang termampu buat dia.






Aku tidak rasa Tun M cuba membersihkan segala kekotoran yang beliau buat pada zaman pemerintahan beliau. Untuk apa ?

Tun M sudah berada dalam keadaan yang selamat. Sekiranya dia nak bersihkan nama dia, dia dah boleh buat lama. Dia sudah letak jawatan sudah lama, dan boleh memilih untuk tidak aktif dalam bidang politik seperti mana Pak Lah buat hari ini. Dia ada pilihan untuk "don't give a f*ck". Buat apa nak cari pasal attack orang itu attack orang ini, kerana kemungkinan untuk orang dedahkan pasal beliau itu tinggi. Common sense la cheebye !

Tun M juga giat menyertai program anjuran sesetengah pihak untuk 'membogelkan' kegiatan politik yang bullshit pada hari ini. Tidak cukup dengan itu, tulisan blog beliau pun menceritakan hal yang sama.

Spekulasi berkenaan dengan Tun M nak angkat anak beliau jadi next PM apa semua tu, letak nombor 2. Fikir macam mana nak 'kuburkan' orang yang sedang giat buat najis pada hari ini terlebih dahulu.

Sekiranya our next PM buat kerja lebih elok, politik dan ekonomi Malaysia jadi pulih, why not? Matlamat kita nak sebuah negara yang maju, politik yang stabil dan ekonomi yang memuaskan.

Sekian.

No comments:

Post a Comment